U dvorani Posljednje večere Isusovi učenici svih vremena uvijek su pronalazili svjetlo i snagu i u najzamršenijim situacijama života te postajali kadri suočiti se i s najvećim problemima. Kroz punih devet dana Isusovi prvi učenici su u dvorani Posljednje večere kroz molitvu tražili značenje svega što su proživjeli uz Gospodina u nadi da će otkriti konkretne putokaze za život.

Jedan od prvih konkretnih koraka – izbor apostola Matije – dogodio se upravo u vrijeme ove prve devetnice. Odlomak iz Djela apostolskih opisuje nam kako se to dogodilo: održan je prvi poslovni sastanak nakon Uzašašća i protekao je u najboljoj atmosferi. Bilo je oko 120 učenika. Sastanku predsjeda Petar. Tu više nije bilo ni traga njegovoj prijašnjoj lakomislenosti ili nestalnosti. Nastupa mirno i odlučno. Ne donosi odluku sam nego potiče zajednicu da sudjeluje u njoj. Pravi moderni poglavar!

Pitamo se: Zašto su uopće birali Matiju? - Razlog je duboke ekleziološke naravi. Stari Izrael utemeljen je na dvanaestorici patrijarha. Novi Izrael – Crkva, prema Gospodnjoj volji (u to su apostoli duboko uvjereni) treba biti također utemeljen na dvanaest stupova – na dvanaestorici apostola. Sveti broj dvanaest, koji garantira sigurnost temelja buduće građevine, bio je okrnjen Judinom izdajom. Trebalo je postaviti novi stup, odabrati novog apostola. Predstavljena su dva kandidata. Matija je drugi kandidat, što znači da je imao manje šansi nego protukandidat Barsaba-Just, čije ime znači Pravednik. Usprkos tome kocka pade na Matiju... Gospodin često bira 'one druge', one koje mi ljudi ne zamjećujemo, koji djeluju u skrovitosti. Matijin izbor objavljuje nam također koliko su važni 'ti drugi', osobito kada se radi o temeljima i stabilnosti Crkve.

Način na koji je odabran Matija pokazuje kako je mlada Crkva savršeno svjesna da poslanje dolazi od Boga i, ako u tom pogledu želi nešto poduzeti, treba potvrdu odozgor. Bacanje kocke upućuje na činjenicu da su odluku prepustili Bogu. Crkva ne odabire nijednog svećenika, biskupa ili papu, a da prije toga ne zazove Božje vodstvo. Time pokazuje da je svjesna kako je 'u svijetu premda nije od svijeta'. Uzima u obzir poredak svijeta, ali od Boga očekuje poticaj za svoje odluke i djelovanje u svijetu.

U dvorani Posljednje večere učenici se dobro sjećaju Isusovih riječi nakon Posljednje večere (koje smo čuli u današnjem Evanđelju), kada je molio za "one koji su još na svijetu", a "nisu od svijeta", kao što ni On "nije od svijeta". Molio je Oca da ih očuva od Zloga – budući da su još na svijetu, na terenu na kojemu Zli gospodari; i da ih posveti u istini, istini o njegovu predanju i dolasku Duha Svetoga. Svi oni, kao i mi, pripadali su svijetu koji ne razumije Božju ljubav i koji odbija da je primi. Svi oni, kao i mi, bili su izgubljeni sinovi i kćeri, zalutali na stranputicama ovoga svijeta – ne samo Juda, sin propasti, nego i lakoumni Petar, i carinik Matej, i Marija Magdalena, i revnitelj Šimun. Svi su oni na sebi nosili težinu svoje izgubljenosti, bili su dio svijeta, ali ih je Bog u svojoj ljubavi otrgnuo od svijeta i postali su Njegovi. Za njih Isus moli Oca, i za sve nas koji smo im slični, da nas čuva od Zloga i da nas posveti u istini.

rv